söndag 17 april 2011

Här ska det stå....

Idag har L börjat gräva ur där växthuset ska stå. Han har jobbat hela dagen. Kanske ångrar han nu att vi gjorde det så stort! Själv har jag varit på loppis och fyndat fina brickor i nickel för 5 kr styck. När solljuset lyser på dem så glimmar de som silver, perfekt att ställa i ett hus av glas. Som ni förstår så kompletterar vi varandra bra, L och jag. Han gör grovjobbet och jag sköter det piffiga!!!


Min syster bjöd på fika idag. Kaffe och hembakat, jag menar hemvirkat!


Imorgon blir det varken att jobba i trädgården, springa på loppis eller umgås över en god fika. Imorgon blir det tenta. Önska mig Lycka Till!


10 kommentarer:

  1. Oj vad han har jobbat:)
    Fina småkakor du fått, håller hur länge som helst.
    Jag önskar dig lycka till på tentan.
    Ha en fin fortsättning på söndagen.
    Kraam Tina

    SvaraRadera
  2. Bra fördelning mellan er tycker jag.
    Fina kakor, såna gjordes idag på Stickklubbens Stickfestival också, tillsammans med andra workshops vi hade. Synd å vara inne en sån fin dag, men det var nog 250-300 besökare så det var en lyckad festival. Kul!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad spännande med växthuset!
    Jag blir mer och mer sugen nu när jag köpte ett planteringsbord idag.
    Vore kul att få se dina loppisfynd. Låter som de jag fyndade för ett tag sedan.

    Söta kakor din syster bjöd på;)
    Lycka till på din tenta!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Oj vad det går undan nu. Riktigt spännande !! Visstja... loppis idag med, men jag valde Stickfestivalen. Lycka till på tentan !! Det går säkert bra !! Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Hej, vad kul med ditt växthus. Jag ska också bygga ett. Nu följer jag dig och dina projekt.

    Kram och god natt. Marie

    SvaraRadera
  6. Jag tycker arbetsfördelningen verkar helt ok, haha. Klart killarna ska slita och vi piffa!!
    Hoppas tentan går bra idag!!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Vilken fin fika... :)
    Åh växthus...vill bara ha jag med...längtar så efter ett...
    kram och ha en bra dag
    Malin

    SvaraRadera
  8. Självklart får du lägga in min blogg i din lista om det funkar. Jag har ju inte blogspot så jag vet inte hur det blir. Själv har jag en gammal lista som jag 'gömt' men funderar på att uppdatera den och ta fram igen. Då lägger jag in din där också förstås?
    Harebra!
    Anna

    SvaraRadera
  9. Åh, nu blir jag avis... vill oxå ha växthus! :)
    Låter som en bra fördelning... nån måste ju göra det piffiga oxå.

    Ha en fin påskvecka och tusen tack för din rara kommentar hos mig.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  10. Det gick ju bra fast utan bild, det blev ju bra ändå. Tack för det. Jag har funderat på att byta blogghotell ibland, men har ju varit där jag är i flera år nu. Nästan vuxit fast.

    Har inte fått min morgontidning publicerad (läser Barran som pdf-fil) ännu, så jag fick tid över och kollar runt, men nu är det dags att gå till jobbbet.
    Harebra idag!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några rader....