fredag 6 maj 2011

Fredagskväll, gjutarkväll!

Efter en vecka med isande kyla och både regn och blåst kändes det som om vårvärmen kom tillbaka idag. Det väckte lusten att vara ute under kvällen och att göra något kul. Betong hade vi hemma och strax hade vi plockat fram olika tillbehör och det var bara att sätta igång!


Kan ni gissa vad det här ska bli?





Om ett par dagar kan jag visa er vad vi gjorde. Jag kan avslöja att det är en kul utsmyckning till trädgården, passar in hos de flesta! Vi har gjort ett antal tidigare och de är populära så vi behövde fylla på vårt lager.
När vi ändå hade betong över så gjorde vi lite annat smått och gott. Jag visar er vad det blev när det bränt färdigt, om ett par dagar alltså...

Tills dess, ha det så bra, vi ses!

6 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att se.
    Själv tänker jag gjuta ett fågelbad, hm, när jag får tid ;)
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  2. Jag har pratat om att testa att gjuta i betong, några krukor kanske?
    Ska bli kul att se det ni gjort sen!

    Hur går det med växthuset? Enligt planerna?
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Åh gud vad kul... jag ska nog också ta mer tak i det nu idag...tänkte gå lös på rabarberna lite :)
    Längtar efter att se dina projekt....
    Ha en skön lördag...kram Malin

    SvaraRadera
  4. Kul! Jag köpte betong till ett fågelbad igår. Har tänkt gjuta ett i flera år, men jag är inte särskilt snabb:)

    Ha en fin dag!

    Vic o Mic somdu visar bild från, är det den lilla gulliga butiken vid kyrkan nånstans på Öland? Där har jag varit 2 gånger:)

    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Spännande o följa dina gjutarprojekt.
    Ska också sätta igång med lite betong gjutning:)
    Svårt bara att få tiden till allt man vill göra.
    Men man får ta en sak i taget.

    Önskar dig en fin lördag.
    Tina

    SvaraRadera
  6. Det blir spännande att se, säger en nyfiken.
    Jo tack jag har det bra i Götlaborg! ;-)
    Anna

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några rader....