onsdag 18 maj 2011

Solgula fält

Ibland är det inte så kul att bo på landet. Mycket skjutsande på barn hit och dit och mycket planerande. Längtan till ett mer centralt boende kan ibland bli stor. MEN just den här tiden vill jag inte flytta till stan. Så fort man sticker näsan utanför dörren så möts man av underbara dofter och ser spirande grönska vart man än vänder blicken. Runt omkring oss har vi solgula fält ännu en tid, det är så härligt!



Guldgula hälsningar till er och VÄLKOMNA ALLA som tittar in till mig. Det är så kul att se att fler och fler hittar hit och era hälsningar gör mig så väldigt glad !

Idag har jag varit ledig och planterat i urnor, krukor, kassar och rabatter hela eftermiddagen. Det har gått åt en hel del jord och just nu är jag skitig som den värsta grovarbetaren. Nu väntar en välbehövlig dusch och sedan blir det en stund i bastun också. Då ska jag väl bli riktigt ren! Vi ses en annan dag, kram!

3 kommentarer:

  1. Ja visst är det underbart med landet???
    fantastiskt nu ..
    Kram malin

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    Tack för din hälsning hos mig!
    Så roligt att du hittade min sida!

    Alltid lika kul att få nya fina bloggsidor att läsa, din kommer jag gärna tillbaka till!!

    Ha en fin dag!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Hallå,
    då är vi två som har jord under naglarna.
    Har jordförbättrat alla buskar i trädgården och det tog hela långa eftermiddagen.
    Skitig å hungrig som en varg ;)
    Känns ganska sunt....
    Kram ullamaria

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några rader....