måndag 6 juni 2011

Grunden är klar!

Långhelgen vi har haft har varit hur bra som helst. Vi har både hunnit med att njuta och så mycket har blivit gjort här hemma. Ätit gott har vi också gjort! Ikväll blev det gazpacho, riktigt läckert när termometern drar upp mot 30-sträcket.


Sommarstugan fick besök av oss och vi har solat, badat och cyklat! Härliga dagar har vi haft! Hemma på baksidan har växthuset börjat ta form. Under helgen har grunden blivit klar. Häftigt! Nu ser man verkligen hur det kommer att se ut. Det börjar bli verklighet!


Imorgon vänta en arbetsdag, men bara en, för på onsdag är jag ledig! En lagom arbetsvecka alltså. Men än är inte helgen slut, nu väntar skuggan och en kall öl!


Må så gott alla där ute!
 

8 kommentarer:

  1. Tack för att du tittade in hos mig och jag hoppas du vill komma tillbaka! Jag har nu tittat runt hos dig och ser att det finns mycket kul för mig där så du hamnar på min blogglista.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Härligt att se hur det växer fram. En stadig grund blir det att stå på.

    Fin säng ni såg i Linköping. Inte så bra att ligga i men ändå.

    Märkte du att du ringde mig förut? Blev förvånad, hörde bara bakgrundsljud. Slog upp numret eftersom jag inte kände igen det och det står på Eniro att det är ditt. Så det kan bli!

    Harebra!
    Anna

    SvaraRadera
  3. Halloj! Vilket kul projekt ni har!! På grunden ser det ut att bli ett fint växthus!!

    SvaraRadera
  4. Det där kommer bli tjusigt!!

    Nu får du svalka dig och ha en skön kväll:)

    SvaraRadera
  5. Oj vad det har gått undan !!! Och du har redan hunnit in hit också. Ja det har varit en underbar helg. Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Ja, vilken helg det har varit med mycket sol och god mat. Vad roligt att växthuset börjar växa fram!

    Ha en skön kväll!
    Kram helena

    SvaraRadera
  7. Oj vad roligt att se huset växa fram!!
    Åhh va gott med gazpacho..vad sugen jag blev nu..tack för tipset!! Snyggt upplagt också ;-)

    Kram!!

    SvaraRadera
  8. Så mysigt det låter!! Och så roligt att hitta hit och få följa växthuset! Har själv inga gröna fingrar eller någon trädgård som gör sig på bild;) men jag njuter av andras!! Hittade ett sådant växthus, som du visar i högerspalten, igår när jag besökte en engelsk trädgård/handelsträdgård nära Lysekil. Såå mysigt att strosa runt där och köpa med sig några plantor hem:)

    Hittade hit tack vare ditt namn och en kommentar...:)

    Mvh Camilla

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några rader....