lördag 11 juni 2011

Lite loppat!

Idag är det pingstafton och man kan tänka att det är många lyckliga par som fått säga ja till varandra idag. Pingsten är en riktig bröllopshelg!

Det närmsta jag kom ett bröllop idag var den här lilla kronan i plåt som jag hittade på loppis idag!



Jag hittade även den här tavlan, jag gillade färgerna i den, lila, turkos och vit. Kunde inte motstå utan den fick också följa med hem. Någonstans ska den väl passa, kanske i min hall som är grå och vit. Där skulle behövas en färgklick! Vi får se!


L har varit flitig idag också och förberett för att lägga stenplattor som golv i växthuset. Det blev många skottkärror fulla med grus innan han var klar. Han förberedde också för trädet som vi har planerat att plantera. Vi grävde ner en vattentunna som vi först borrat hål i botten på. Detta för att inte rötterna ska sprida ut sig och trädet ska växa sig för stort, då är det ganska bra att ha en begränsad yta för det att växa på.


Nu tar vi "kväller". Imorgon blir det en spännande dag. Liseberg för den ena sonen och fotbollsmatch för den andre!

7 kommentarer:

  1. Vilka bra fynd du hittat, tavlan var ju jättefin!
    Roligt att det händer mycket med växthuset. Låter mysigt med ett träd där inne.

    Ha en skön kväll!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Kul med träd i ditt växthus:)
    Fin tavla du hittat.

    Önskar dig en fortsatt fin pingst=)
    Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Åh så många som blir eller redan blivit med växthus detta år! Så skoj det måste vara att planera och se det växa fram. Det kommer att bli så fint och så fiffigt med nedgrävda tunnan för trädet:) Vänta med spänning att få följa projektets gång.

    Tack för att du vill vara med i min utlottning!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Vilka fina grejer du har hittat! Jag hittar aldrig nåt på loppis, så jag fattar inte hur alla andra kan hitta så fina saker??? Jag har nog inte rätta blicken... Och vad mycket ni har hunnit med. Hoppas ni får en bra söndag!//kram maria

    SvaraRadera
  5. Vilken vcker liten krona du hittat!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Å jag gillar att följa bygg projekt... är så spännande.
    Grattis till fina loppisfynd!

    Kram Katha

    SvaraRadera
  7. Gu´ så söt krona och vilken fin tavla ! Du har verkligen den rätta loppis-blicken. Växthuset avancerar och det där med tunnan ser spännande ut !!!Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några rader....