måndag 25 juni 2012

Är det verkligen sommar???



Enligt kalendern är det den 25 juni. Sommartid.
Termometern visar 12 grader. Vintertid.

Så här ser det ut i min "sommarträdgård"..........







.....ingen vacker syn som ni ser. De sköna solsängarna som jag fick av barnen på Morsdag står oanvända, traskronan ser verkligen "trasig" ut där den hänger i trädet, den vackra paradisbusken tappar sin blommor i drivor och regnet står verkligen som spön i backen. Snart räcker inte vattentunnorna och spannen inte till, DET SVÄMMAR ÖVER!

Nej nu vill vi ha värme, ljumma vindar och sol som lyser på oss, eller hur?

Nästa vecka börjar jag min semester, då om inte förr!!!!

Camilla 

9 kommentarer:

  1. Jodå det kommer sommar igen,
    bara vi ger oss till tåls.
    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  2. Ja usch !!!! Vi har nog hällt ut 30 mm i mätaren och så blåsten ovanpå allt. Jag har i alla fall satt alla blomkrukor i skydd.Väggen blir inte snickrad som planerat och min värkande tand blir inte fixad förrän torsdag kväll !!!!!! Bara elände. Det blir nog lite bättre med en kopp kaffe i soffhörnet och Allsång på teven. Eller vad tror du ?? Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Det är bara att gilla läget, tyvärr hjälper inget annat!
    Här är det också blött minst 40mm brrrrr. Nu kan det bara bli bättre.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Håller med. NU vill jag ha sol. Åtminstone på måndag när sem. börjar!

    Vi hoppas att det slutar regna snart!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Samma samma lika här! Fy så trist! Alla mina riddarsporrar ligger ner, snyft. Dom har inte ens börjat blomma. Vågar knappt gå ut och titta på förödelsen. Nu har det slutat eller gjort uppehåll och det blåser inte lika mycket. Nej, nu får det bli förändringar snart!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Det gällde att passa på i dag för regnet kommer tillbaka i morn igen säger dem.

    SvaraRadera
  7. Lugn...sommaren och värmen kommer lilla du! Min semester har inte heller börjat ännu. Låt det regna så växer blommorna och blir fina tills vi blir lediga. Jag tänkte oxå sitta och njuta i en solstol. ....hoppas jag!!
    Jag kan verkligen hålla med dig om att vädret varit på sin sämsta sida nu ett par dagar/veckor och det är såååå himla tråkigt.

    Ha det gott!
    Hoppas solen lyser på oss i morgon!
    Kramelikram Veronica

    SvaraRadera
  8. Kan bara instämma! Och visst växer det, men jag gillar inte när allt i trädgården dryper av fukt. Nu behöver det torka upp! Och vi människor behöver också uppehåll ju! :)

    Kram // AH

    SvaraRadera
  9. Håller med dig, nu måste sommaren komma snart. Det mesta är grönt, men dåligt med blommor.

    Kram Birgitta

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några rader....