onsdag 6 juni 2012

Traskronor i vinden!




Jag har fått pippi på att göra traskronor! Det är ett "handarbete" helt i min smak. Inte för krångligt och pilligt, det tar inte så lång tid och det är inte supernoga att allt blir rakt. Helt enkelt bara kul!!

Det har blivit några stycken de senaste veckorna men jag kan ju inte hänga upp alla i min egen trädgård, då tror väl folk att jag blivit helt tossig, så jag får väl börja sälja även dessa. Nej jag skojar bara!!!!!


 

    
Jag tycker det är mysigt när traskronan vajar i vinden, här har en fått plats i äppelträdet!

Ett tips om ni vill göra en själv är att köpa färdigklippta mattrasor på second hand. Då slipper du sitta och klippa alla längderna själv. Jag köpte även billiga spetsgardiner på Ikea som jag klippte remsor av, då blev det lite mer ljusgenomsläpp i kronan mot när jag använde gamla lakan. 

Några har jag sytt knappar i, några har glaskulor och prismor. Det lyser så fint i solljuset!

Hipp Hipp Hurra För Sverige idag!

Camilla  


 

5 kommentarer:

  1. Hade jag bara ett träd så skulle jag göra mig en sån, de är ju så fina!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Du kan du!
    Jag ska också göra mig en nån gång..

    Ha det fint! Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Hej Camilla!
    Vilken härlig traskrona, kan tänka mig hur vackert det är när solen skiner på prismorna:) Jag kan tänka mig att ha en sådan oxå. Jag gillar även de som är gjorda av bambu, så härligt att höra det ljudet när det blåser ute.

    Hoppas ni haft en härlig dag

    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  4. En precis sån där har stått på min att göra lista ett par somrar snart....

    SvaraRadera
  5. Härligt att se när det vajar i vinden...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några rader....